شنبه 1 ارديبهشت 1403 , Saturday 20 April 2024 , مصادف با 11 شوال 1445

گروه ساختمانهای هوشمند و اعلام حریق

این گروه شامل دو زیر مجموعه می باشد :

1- ساختمانهای هوشمند

- برج هوشمند

هوشمند سازی ساختمان علمی است که توسط آن میتوان اکثر تجهیزات داخلی و یا خارجی ساختمان را توسط پروتکلهای مرتبط با نوع تجهیزات به کاررفته کنترل و مدیریت نمود. هوشمند سازی ساختمان(BMS) تشکیل شده از چندین علم برق – تاسیسات ساختمانی – الکترونیک – شبکه های کامپیوتری و برنامه نویسی می باشد.

ادامه مطلب

- بیمارستان هوشمند

درسالهاي اخير كيفيت زندگي درابعاد مختلف دستخوش تغييرات عمده اي بوده، و بالطبع تقاضا و سطح انتظار مردم از خدمات دريافتي بالاتر رفته و با افزايش آگاهي عموم به حفظ و ارتقاء سلامت، پاسخگويي به اين تقاضاي در حال گسترش، نيازهاي سيستم هاي سلامت را نيز با تغييرات عمده اي مواجه نموده است.

ادامه مطلب02

- هتل هوشمند

شاید یکی از دلایل مهمی که سیستم‌های مدیریت ساختمان را از نظر اقتصادی توجیه می‌کند، صرفه جویی در مصرف انرژی باشد. هزینهٔ بالای آب، برق، گاز، تلفن و... و نیاز به صرف جویی بیشتر در مصرف این موارد نیاز به یک سیستم کنترلری هوشمند دارد

ادامه مطلبhotel

- پارکینگ هوشمند

فضای عمومی شهرها در جوامع کنونی بیش از بیش نیاز خود را به مدیریت آشکار می سازد و مدیریت بدون کنترل و نظارت هیچ معنایی ندارد.روزانه تعداد بی شماری خودرو که هر لحظه نیر بر آنها افزوده می شود و لزوم مدیریت جامع و کامل بر مکان های پارک، علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت عمومی به تغییر چهره شهرها و نیز به فضایی متمایز و چشمگیر کمک شایانی می کند . ساخت و ظهور پارکینگ های متعدد، خبر از آغاز فرآیندی تازه در شهرسازی می دهد، مسیری که در آن علاوه بر اهمیت ایجاد فضایی که معماری آن بتواند نیازهای بر حق شهروندان را برطرف کرده و مدیریت صحیح آن نیز، بر استفاده بهینه و کامل از کلیات و امکانات فضای بوجود آمده، صحه بگذارد.

ادامه مطلبparking

- رستوران هوشمند

رستوران هوشمند علاوه بر آسایش و راحتی می تواند به مدیریت بهتر مجموعه کمک کند. سناریوهای متعدد استفاده از دوربین ، جوک باکس (مرکز پخش موسیقی به انتخاب مشتری) ، انتخاب نور فضای پذیرایی و … مزیت منحصر بفردی برای یک مرکز پذیرایی ممتاز است. دیگر برای سفارش غذا منتظر گارسون نخواهید ماند. منوی دیجیتال زیر دستان شماست. می توانید اول ببینید، سپس با لمس انگشتانتان منو را ورق بزنید و روی غذا کلیک کنیدتا سفارش شما ثبت شود.لازم نیست منتظر بمانید تا شخصی سفارش شما را یادداشت کند یا وارد دستگاه کند

ادامه مطلبrestoran

 

 

 

 

 

 

 

2-اعلام حریق

مشاوره، طراحی، تامین و اجرای انواع سیستم های اعلام حریق با استاندارد های روز دنیا


شرکت مهندسی شاور ارائه دهنده خدمات مشاوره، طراحی، تامین و اجرای انواع سیستم های اعلام حریق با استاندارد های روز دنیا به منظور حفاظت از منابع ارزشمند و تأسیسات حیاتی کسب و کار شما با بیش از دو دهه سابقه درخشان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه سیستم های اعلام حریق در کشور عزیزمان ایران است، ارائه راه حل های متنوع و متعدد در زمینه اعلام حریق با کاربردهای مختلف و متناسب با نیازها و شرایط محیطی محل کار شما تخصص ماست.
با توجه به اهمیت بالای سیستم های اعلام حریق، طراحی و پیاده سازی این سیستم ها میبایست بر اساس اصول و استانداردهای جهانی و به صورت هوشمندانه باشد تا اثر بخشی و کارایی سیستم در بیشترین سطح قرار گیرد.

سیستم های اعلا م حریق چیست؟

سیستم های اعلام حریق شامل مجموعه ای از وسایل و دستگاهها می باشند که برای تشخیص و اعلام خطر به مردم به وسیله ابزارهای صوتی و تصویری در زمانیکه دود، حریق ، گاز منوکسید کربن و سایر شرایط اورژانسی دیگر وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند.انتخاب سیستم های اعلام حریق بستگی به ساختار ساختمان دارد(هدف ، نوع استفاده و قانون فعلی ساختمان).

انواع سیستم ها ی اعلام حریق :

تمام سیستم های اعلام حریق اساساُ بر پایه یک اصل عمل می کنند.اگر ردیاب سیستم های اعلام حریق تشخیص دود و یا حرارت بدهند ،آژیر سیستم های اعلام حریق شروع به اعلام خطر می کنند.سیستم های اعلام حریق به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • سیستم های اعلام حریق حریق متعارف Conventional Fire Alarm System
  • سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر Addressable Fire Alarm System
  • سیستم های اعلام حریق آنالوگ آدرس پذیرAnalogue Addressable Fire Alarm System
  • سیستم های اعلام حریق بی سیم Wireless Fire Alarm System

 سیستم های اعلام حریق متعارف

درسیستم های اعلا م حریق متعارف تعدادی نقاط تماس (Call Points) و ردیاب ها که در قالب یک مدار به هم متصل هستند در یک منطقه از ساختمان به صفحه کنترل مرکزی متصل هستند.هر منطقه یک مدارمی باشد.صفحه کنترل سیستم اعلام حریق دارای تعدادی لامپ منطقه می باشد.دلیل وجود مناطق در سیستم های اعلام حریق ، اعلام نسبی مکان حریق می باشد. که نکته بسیار مهمی برای تیم آتش نشانی می باشد.دانستن دقیق محل حریق به تعداد مناطق صفحه کنترل و تعدادمدار هایی که در ساختمان نصب شده اند بستگی دارد.صفحه کنترل سیستم های اعلام حریق متعارف دارای حداقل دو آژیر می باشند.هر کدام از مدار ها شامل یه دستگاه پایان خط می باشند که برای نظارت بر اهداف استفاده می شوند.

سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر

اصول ردیابی و تشخیص سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر مشابه به سیستم های اعلام حریق متعارف می باشد به جز اینکه صفحه کنترل می تواند مشخص کند که دقیقا کدام ردیاب و یا نقطه تماس ، آژیر را آغاز کرده است.مدار ردیابی در سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر به صورت حلقه ای سیم کشی شده اند و ظرفیت هر یک از حلقه ها تا 99 دستگاه می باشد.ردیاب سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر اساسا همان ردیاب های سیستم های اعلام حریق متعارف هستند با این تفاوت که در سیستم های آدرس پذیر هر ردیاب داری یک آدرس منحصر به فرد می باشد.آدرس در ردیاب ها به وسیله Dil Switches و صفحه کنترل برنامه ریزی شده اند برای نمایش اطلاعات مورد نیاز در زمانیکه یک ردیاب به خصوص شروع به کار می کند.

 سیستم های اعلام حریق آنالوگی آدرس پذیر

سیستم های اعلام حریق آنالوگی آدرس پذیر اغلب سیستم های اعلام حریق هوشمند خوانده می شوند و دارای نوع های بسیار متفاوتی می باشند که بر اساس پروتکل هایشان تشخیص داده میشوند.اساسا سیستم های اعلام حریق آناگوک آدرس پذیر بسیار پیچیده تر از سیستم های اعلام حریق متعارف و سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر هستند و همچنین قابلیت ترکیب کمتری با بیشتر امکانات دارند.هدف اصلی این سیستم ها کمک برای جلوگیری از وقوع اشتباه آژیر خطر می باشد.بوسیله سیستم های اعلام حریق آنالوگ آدرس پذیر تا 127 دستگاه ورودی شامل : ردیاب دود ، نقطه تماس ،ردیاب حرارت ، مانیتورهای تماس و سایر دستگا های رابط را به یک حلقه ردیاب متصل کرد.علاوه بر 127 دستگاه ورودی تا 32 دستگاه خروجی شامل حلقه های صوتی ،ماژول امدادی ،ماژول تصویری نیز میتوانند متصل باشند. سیستم های اعلام حریق آنالوگی آدرس پذیر در مدل های 2،4،8 حلقه ای موجود می باشند که به معنای نظارت یک مکان بزرگ ازیک پنل تکی می باشد.

 سیستم های اعلام حریق بی سیم

سیستم های اعلام حریق بی سیم جایگزین بسیار موثری در تمامی زمینه ها و کاربرد ها برای سیستم های اعلام حریق سنتی می باشند. سیستم های اعلام حریق بی سیم دارای عملکرد مطمن و ایمن می باشند ، بوسیله کنترل ارتباطات رادیویی برای اتصال دستگاه ها و سنسور ها(ردیاب دود ،Call Points و...). یک مفهوم ساده که مزیت های بسیار یکتایی را فراهم می کند و یک سیستم کاملا آنالوگ قابل آدرس دهی تشخیص حریق بدون نیاز به سیم می باشد.

ویژگی ها و مزایا سیستم های اعلام حریق شرکت مهندسی شاور

  •  طراحی تامین و اجرای کلیه سیستم های اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر بر اساس استانداردهای اروپایی و آمریکایی و استفاده از بهترین برندهای حال حاضر جهان
  •  ارائه راه حل های جامع و یکپارچه به منظور تسهیل در اجرا و پیاده سازی سیستم های اعلام حریق کارآمد
  • استفاده از زیرساخت ها و تجهیزات پایه استاندارد و با کیفیت جهت اطمینان در عملکرد صحیح سیستم اعلام حریق
  •  استفاده از سیستم ها و تجهیزات بی خطر برای انسان و سازگار با محیط زیست

برخی از خدمات شرکت مهندسی شاور در زمینه سیستم های اعلام حریق

  • طراحی ، تامین و اجرای کلیه سیستم های اعلام حریق مبتنی بر بالاترین استانداردهای روز دنیا ( اعم از کنترل پنل های اعلام حریق آدرس پذیر ،کنترل پنل های اعلام حریق متعارف،کنترل پنل های اعلام حریق هوشمند و ردیاب های تشخیص حریق )
  • طراحی تامین و اجرای کلیه سیستم های اعلام حریق متعارف و استاندارد از قبیل برند( SD3 فرانسه ، Notifier آمریکا ، Apollo انگلستان و..)
  • تامین قطعات یدکی سیستم های اعلام و اطفا حریق مانند شاستی ، آژیر فلاشر ، ریموت اندیکاتور ، کنترل پنل ،دتکتور های دودی و حرارتی، بیم دتکتور، دتکتور شعله ، دتکتورهای ترکیبی ، کابل نسوز سیلیکونی و ...
  • تامین اقلام ایمنی مانند کلاه ، دستکش ، عینک و ...

 اعلام حریقاعلام حریق

buy ambien online