جمعه 10 فروردين 1403 , Friday 29 March 2024 , مصادف با 19 رمضان 1445

بیشترین سیستم اعلام حریق مورد استفاده

بیشترین سیستم اعلام حریق مورد استفاده

در کل دو نوع سیستم اعلام حریق بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد یکی سیستم قدیمی زنگ های معمولی و دیگری آنالوگ پیشرفته تر و در زیر به توضیح این دو تکنولوژی پرداخته ایم :

سیستم های معمولی :

این سیستم ها دو دوحالت «روشن » و «خاموش » دارد. این سیستم ها فقط آتش را تشخیص می دهند و پدیده های دیگر مانند دود، گرد و غبار و بخار را نمی تواند تشخیص دهد. کنترل پنل این سیستم ها فقط منطقه و یا مداری را که دچار مشکل شده است را نشان میدهد و محل دقیق مشکل را نمی تواند مشخص کند.

اصولا از این سیستم برای ساختمان های کوچک استفاده می شود.

ادامه مطلب: بیشترین سیستم اعلام حریق مورد استفاده

مشاوره سیستم های اعلام حریق

مشاوره سیستم های اعلام حریق

انتخاب سیستم اعلام حریق به نوع ساختمان بستگی دارد. براساس استاندارد FRA که یک استاندارد مناسب بریتانیا می باشد سیستم اعلام حریق مورد نظر را انتخاب می شود.

استاندارد اصلی برای سیستم اعلام حریق BS5839pt1,213 است.

در این مقاله توضیحات مختصری از اجزا اصلی و انواع سیستم اعلام حریق برای شما آماده کرده ایم.

ادامه مطلب: مشاوره سیستم های اعلام حریق

مدار سیستم هشدار یا اعلام حریق

مدار سیستم اعلام حریق
مدار سیستم هشدار  یا اعلام حریق براساس مقاومت گرمایی است . مقاومت گرمایی چیست؟

مقاومت گرمایی چیزی نیست جز یک مقاومت متغیر که با تغییرات دمایی تغییر میکند.

تشخیص آتش با مدار هشدار کم هزینه امکان پذیر است. چیدمان ساده از مقاومت گرمایی استفاده میکند که حساس به دماست(حضور آتش) و یک سیگنال خطر به ما هشدار میدهد. این سیستم برای امنیت منازل مناسب است. همچنین دانش آموزان دبیرستانی میتوانند مدار تشخیص آتش را به عنوان پروژ علومشان طراحی کنند.

ادامه مطلب: مدار سیستم هشدار یا اعلام حریق

آشنایی با سیستم اعلام حریق

اعلام حریق

در زمانه ای که ما بسر می بریم زندگی انسان ها با انواع مختلف مواد شیمیایی بدست آمده بصورت طبیعی ومصنوعی نظیر نفت – گاز-انرژی الکتریسیته-مواد رادیواکتیو ودیگر مواد شیمیایی در دسترس خطر ناک آمیخته شده است

که در نتیجه آن احتمال بروز آتش سوزی و انفجار افزایش یافته است دانش بشری با تلاش پیگیر ومستمر سال های متمادی و از دیر باز در صدددستیابی به راه ها و روش های علمی و البته عملی برای کشف به موقع وخنثی نمودن حریق وحوادث ناشی آن بوده است از این رو پیشگیری از خطر حریق به صورت یک موضوع حیاتی اقتصادی ، اجتماعی مطرح گردید که باید ایجاد آزمایشگاههای مجهز از طرفی تاسیس مراکز آموزشی از سطح آموزش مردمی و هماهنگی توسط رسانه های جمعی تا آموزشگاهها ودانشکده جهت تربیت نیروهای متخصص و ورزیده برای آمادگی و مقابله با خطرات اقدام نمود.

ادامه مطلب: آشنایی با سیستم اعلام حریق

بررسی کلاس کاری دتکتورهای حرارتی

بررسی کلاس کاری دتکتورهای حرارتی

در اواسط سال 2003 میلادی استاندارد های مربوط به دسته بندی دتکتور های حرارتی BS 5445-5 مدون سال 1977 منقضی و به جای آن استاندارد جدید BS-EN 54-5 سال 2000 و الحاقیه A1 منتشر شده در سال 2002 جایگزین استاندارد قبلی گردید.

ادامه مطلب: بررسی کلاس کاری دتکتورهای حرارتی